Creativiteit met tape!

13-09-2014 16:30

Hallo allemaal!

 

Ja, het klinkt misschien raar: 'creativiteit met tape' maar het is echt heel leuk, en iets waar jullie waarschijnlijk nog nooit van hebben gehoord. Het idee is eigenlijk, dat je zó veel verschillende dingen kunt doen met tape. Daarom laat ik hieronder een paar ideeën zien:

 

Ik gebruik hiervoor schilderstape. Dit is makkelijk overal van af te halen.

 

1. Raam schildering

Waarschijnlijk mag je niet zomaar gaan schilderen op je slaapkamer raam. Hiervoor brengt schilderstape een oplossing! Deze tape kun je over je hele raam heen plakken, je kunt het er toch makkelijk afhalen. Ik kreeg dit idee toen ik met vriendinnen op school in het kunstatelier zat. Dit is een apart lokaaltje waar je mag schilderen enz. voor projecten. Wij zaten daar dus alleen, en ik verveelde me een beetje. Ineens bedacht ik me: Ik maak wat met tape op het raam! Ik heb de Britse vlag gemaakt, maar je kunt nog zoveel meer verschillende dingen maken. 

Nadat ik het had geplakt gingen we het schilderen, want anders zag het er wel heel kaal uit. Ik gebruikte gewone rode en blauwe verf, die we in het kunstatelier hadden staan. Dit is van die verf die je op de basisschool ook vaak gebruikte, oftewel: Plakaatverf. Dit zag er meteen heel anders uit!

We vonden zelf dat we het niet zo netjes hadden geschilderd, dus we gingen met water en een doek de verf die er naast is gekomen afhalen. Dit zag er meteen een stuk netter uit! Ik vind zelf dat het er heel grappig uit ziet. 

We zijn nu een half jaar verder, en het hangt er nog steeds! We willen het er nog niet afhalen want het ziet er heel gezellig uit haha. Maar je kunt dit dus heel makkelijk zelf maken! Pak een rol tape en als je dat mooi vindt een kwast en verf en ga aan de slag! Get creative! 

 

2. Spetterpret

Jáaaa! Je leest het goed! Spetterpret! Want wie is er nou niet gek op spetteren? Wij spetteren vandaag met verf! Yeah! Dus pak een grote kwast of een stok, je favoriete kleuren verf (plakaatverf), een groot vel papier, en niet te vergeten: je tape! Gebruik wel schilderstape, want ductape ga je niet makkelijk van het papier afkrijgen, haha! Je begint met het maken van een figuur op het papier, met de tape. Ik maak hier het "Peace-teken", ook maak ik er een rand omheen zodat je later een witte rand krijgt.

Als je klaar bent met je figuur, begin je met spetteren! Kwak een grote klodder verf op je kwast en ga helemaal los! Kies de kleurencombinaties die jij het mooist vindt! Ik heb gekozen voor paars, roze en wit, in allerlei tinten. Marije heeft ervoor gekozen om gewoon alle kleuren erop te gooien, wat er natuurlijk supervrolijk uitziet! 

Als je klaarbent met spetteren moet je meteen alle tape eraf halen, laat het dan drogen en klaar is je kunstwerk! Tip: doe dit wel in één middag en haal meteen de tape eraf, want wij konden het niet in één keer doen dus op het einde was alle verf droog en kregen we met pijn en moeite de tape eronderuit. Dus neem hier alle tijd voor! Het resultaat is echt superleuk! Je kunt het zelfs inlijsten en op je kamer hangen, als je dat leuk vindt!

 

3. Nail-art tape

Je kunt, om het nagelslakken wat makkelijker te maken, natuurlijk allerlei hulp-nagelstickers en stripingtapes kopen, maar je kunt ook gewoon een rol schilderstape pakken! Je kunt hier echt alles mee doen! Plak gewoon een stukje op je nagel voor een mooie, rechte rand, maar je kunt ook lekker creatief doen! Pak één van je moeders´ kartelscharen en knip de tape in mooie stukken, bijvoorbeeld in een soort chevron lijntjes, of golvende lijntjes. Hoef je je geld niet meer uit te geven aan dure nagelstickers! En het voordeel van schilderstape: het plakt niet heel erg dus je kunt het over je nagellak heenplakken (zorg wel dat het goed droog is!).

 

4. Naamstickers

Dit is niet echt een "creatief" onderwerp, maar ik wilde het toch even zeggen. Je kunt stukjes tape makkelijk voor naamplaatjes gebruiken. Schrijf je naam op de tape en plak het op een pen, bord, bestek, camera, wc-rol, whatever jij nodig vindt om je naam op te hebben staan. Handig als je bijvoorbeeld op kamp gaat en graag je eigen bestek bij elkaar wilt houden. 

 

Nou, dit was het "creativiteit met tape" artikel! Ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden, aangezien het anders is dan ik normaal post, haha. Ik vond het wel leuk om een keertje te doen en ik ga zeker vaker "andere" artikelen schrijven! Een beetje variatie is altijd goed ;)

 

Ciao!

xoxo Sanne

Reacties

Oke 2

Je bae 14-09-2014
Eigenlijk is hij helemaal niet anders maar gewoon leuk oke nou ja joehoe ly

Oke

Je bae 14-09-2014
Niet dat je blog veel anders is dan eerst maar hij is gewoon perf oke doei

ZO LEUK

Je bae 13-09-2014
OMG BABE JE BLOG IS ZO LEUK NU DIT ARTIKEL IS ECHT WAUW ZO GOED GESCHREVEN ZO LEUK ZO LEUK

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety