Forest eyelook

17-01-2015 17:46

Hoi allemaal!

 

Ik ben weer terug van weggeweest! Afgelopen anderhalve week had ik toetsweek en daar wilde ik mij volledig op focussen, ook in de vakantie. Daarom heb ik helaas geen tijd gehad om artikelen te kunnen schrijven, maar nu heb ik wel weer tijd!

Ik heb een hele tijd geleden bij de Action het 28 colours Forrest palette aangeschaft. Ik wilde al die tijd al een mooie groene ooglook maken, maar ben er nog niet aan toe gekomen. Vandaag had ik veel extra tijd en heb ik dus een leuke ooglook voor jullie bedacht! Laten we snel beginnen.

Voor deze ooglook heb ik alleen gebruik gemaakt van oogschaduwkleuren uit het Max & More Forrest palette. Aangezien de kleuren in dit palette geen naam hebben, heb ik de kleuren die ik heb gebruikt genummerd, zodat je daar een goed idee van krijgt.

In de stappen zal ik aangeven welke nummers ik gebruik.

Stap 1: Neem een normale groene kleur met shimmer (kleur 4). Die ik gebruik heeft een beetje een blauwe ondertoon, maar daar merk je in gebruik niet veel van. Verdeel deze kleur over je hele bewegend ooglid.

Stap 2: In de crease doen we een matte, donker groene kleur (kleur 2). Blend deze goed uit.

Stap 3: Om wat meer diepte te creeëren, doen we in onze buitenste ooghoek een nog iets donkerdere kleur groen (kleur 5)

Stap 4: Neem nu weer de matte, donkere kleur groen (kleur 2) en zet vanaf je buitenste ooghoek, onder je oog een lijntje naar het midden. Vanaf het midden ga je verder met een lichte kleur (kleur 3). Zorg dat deze mooi overlopen, voor een grappig effect. 

Stap 5: Met de hele lichte kleur groen (kleur 1) gaan we ons oog highlighten. Doe wat van deze kleur in je binnenste ooghoek en op het wenkbrauw bot. Voor wat meer shimmer heb ik midden op het ooglid ook nog wat van deze highlighter gedept.

Stap 6: Doe je gebruikelijke mascara en zwart oogpotlood op, en je bent klaar!

Om je look af te maken is het mooi om een neutrale huid te creeëren met foundation en niet te opvallende blush te gebruiken. Maak het af met een nude lipstick, om een clowns effect te voorkomen.

 

De producten die ik heb gebruikt:

- Max & More 28 colour Forrest Palette

- Rimmel london 100% waterproof mascara

- Essence longlasting eyepencil 01 Black fever

 

Ik hoop dat jullie dit een leuke look vinden! Het is geen alledaagse look, maar wel heel leuk voor feestjes!

Wat vind jij van deze forest look?

Ik wil jullie trouwens nog vragen of jullie het formulier in willen vullen wat hier te vinden is. Het zou mij heel erg helpen!

Ciao!

xoxo Sanne

Reacties

www.youniqueblog.nl

Femke 19-01-2015
Wat een ontzettend mooie look dit, staat je héél goed!

Re:www.youniqueblog.nl

Sanne || Nails and Cakes 07-02-2015
Dankje wel!

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety