Halloween DIY's

26-10-2014 22:35

 

Hallo allemaal!

Vandaag gaan we lekker spooky bezig, want aankomende vrijdag is het Halloween! Ik ben echt gek op Halloween en ik zit nog steeds te wachten op het moment dat wij het hier net zo gaan vieren als in Amerika. Daarom leek het mij leuk om dit jaar wat Halloween gerelateerde artikelen te schrijven. Vandaag heb ik wat leuke DIY's voor jullie om bijvoorbeeld jullie kamer, of Halloweenfeestje, wat "enger" te maken. Laten we snel beginnen, want ik heb een boel voor jullie in petto!

 

Halloween slingers

Materiaal:

 

1. Perforator

2. Stuk touw

3. Stevig, gekleurd papier

4. Schaar

5. Zwarte stift

6. Potlood

7. (Optioneel) gekleurde verf voor details

 

Stap 1: Kies een paar leuke halloween figuurtjes uit en teken deze op gekleurd papier. Ik heb gekozen voor 2 pompoenen, 2 spoken, 2 vleermuizen en 2 heksenhoedjes. Probeer ze allemaal op dezelfde grootte te krijgen.

Stap 2: Maak wat details op de figuurtjes, bijvoorbeeld de ogen van het spook met zwarte stift, of de strepen van de pompoen met oranje verf.

Stap 3: Als alles droog is knip je de figuurtjes uit en maak je met een perforator een gaatje bovenin elk figuur. 

Stap 4: Rijg het draad door de gaatjes in de goede volgorde en je bent klaar!

 

Dit ziet er echt superschattig uit en je kunt de slinger net zo lang en vol maken als je zelf wilt!

 

Jack o' Lantern waxinelichtje

Dit is waarschijnlijk de simpelste DIY van vandaag, maar hij is er niet minder leuk op!

Materiaal:

1. Glazen potje

2. Waxine lichtje (Ik heb een neppe)

3. (optioneel) Groen lint

4. Potlood

5. Schaar

6. Oranje (crèpe)papier

* Ik heb voor crèpepapier gekozen omdat het dan toch wat meer licht naar buiten laat

Stap 1: Meet een stuk papier ter grootte van je potje af en zorg dat het zo lang is dat er een plakrand is.

Stap 2: Teken een jack o' lantern gezichtje of iets anders wat jij mooi vind en knip dit uit.

Stap 3: Plak het papier rondom het potje. Als je dit hebt gedaan kun je er nog een groen lint bovenaan maken, maar dit vond ik niet zo mooi.

Dit is echt supersimpel! Je kunt er zelfs nog meerdere van maken en op je halloweenfeestje door de tuin of zaal verspreiden. Je kunt er misschien zelfs nog een pad mee uittekenen!

 

Spooky fotolijstje

Deze DIY kost best wel wat tijd om te maken, ik deed er in ieder geval best lang over. Maar hij is wel superleuk!

Materiaal:

1. Gekleurd papier

2. Gouden glitter en een spons

3. Karton of een kant en klaar fotolijstje

4. Lijm

5. Kwasten, zwarte stift en potlood

6. Verf 

7. Schaar

8. Lineaal

Eerst wil ik even uitleggen over het karton. Je kunt dit fotolijstje maken door een oud fotolijstje te nemen of er een te kopen, en deze te versieren. Dan kun je wel zelf van foto's wisselen. Maar vandaag laat ik zien hoe je zelf een fotolijstje maakt, van karton! Dit ziet er net zo leuk uit en je hoeft geen geld uit te geven aan een fotolijstje, want kartonnen dozen heeft bijna iedereen wel.

Stap 1: We beginnen met het uitzoeken van een leuk plaatje. Ik heb deze foto gewoon op google gevonden. Dan kopiëer je de foto en plak je hem in Word. Doe rechtermuisklik op de foto om de grootte aan te passen, en zorg dat je een rond getal hebt. Print hem daarna uit.

Stap 2: Ik heb ervoor gekozen om de rand 2 centimeter breed te maken. Dat betekent dat mijn 16x12 plaatje samen met de rand 20x16 cm is. Teken dit vlak uit op het karton. Dit wordt de achterkant. Teken daarna een 20x16 rechthoek met daarin een 16x12 rechthoek. Dit wordt de buitenste rand. Ook teken je het steuntje uit. Let op: Maak deze niet te klein! Je tekent ook een 2 cm dikke rand rondom je plaatje.

Stap 3: Knip, of snij, nu alles uit. Plak dan het steuntje op de achterkant van het grote vlak en plak het plaatje op de voorkant. Nu is je fotolijstje gedeeltelijk klaar. Je hoeft hem alleen nog te versieren!

Stap 4: Verf je buitenste rand in de gewenste kleur. Ik koos voor oranje, omdat ik dit wel "Halloween-achtig" vond.

Stap 5: Terwijl dit droogt teken je leuke, kleine Halloween figuurtjes op gekleurd papier en voegt hier de nodige details aan toe.

Stap 6: Knip nu alle figuurtjes uit. (Plaatje 3 is hoe die van mij eruit zagen)

Stap 7: Als je fotolijstje droog is neem je een sponsje en de lijm. Doe een beetje lijm op een papiertje en dep je sponsje hierin. Zorg dat er niet te veel aan zit! Dep nu de lijm op verschillende plekken op je fotolijstje. Strooi er daarna wat glitter overheen, doe dit niet in één keer! Doe eerst één gedeelte met lijm en glitter, dan de volgende enz. Anders droogt de lijm al.

Stap 8: Plak, wanneer de lijm droog is, de rand op het fotolijstje.

Stap 9: Het enige wat je nu nog hoeft te doen, is alle uitgeknipte figuurtjes op te plakken! Ik heb ook nog met zwarte verf een spinnenweb geschilderd in de hoek en heb ik met het sponsje zwarte verf op random plekken gedept. Je kunt hier alle kanten mee op! Verzin zelf iets leuks en maak het! Ook leuk om aan iemand te geven die rond Halloween jarig is, met een foto van jullie erin. Be creative! 

Ik vind het er echt zó leuk uitzien!

 

Herfstbladeren

We zijn alweer bij de laatste DIY aangekomen: herfstbladeren. Deze heb ik meer bedacht om leuk neer te leggen op je bureau of een schaal of iets dergelijks. Dit is ook niet echt een Halloween-DIY, maar meer een extraatje om iets leuks mee te doen. 

Materiaal:

1. Gekleurd papier

2. Een sponsje

3. Potlood, zwarte stift en evt. een kwast 

4. Een schaar

5. Gouden glitters

6. Rode, gele en donkergroene verf

De kwast is niet per sé nodig, maar deze kun je gebruiken om de overtollige glitters eraf te borstelen.

Stap 1: Neem oranje papier en teken wat blader-vormen erop. Ik heb gewoon een plaatje van bladeren opgezocht op google en deze ongeveer nagetekend. 

Stap 2: Neem nu het sponsje en de verf. Doe de verf op een blaadje en dip je sponsje erin. Zorg ervoor dat er niet te veel aan zit! Dep nu gekleurde vlekken op de blaadjes. Doe dit met verschillende herfst-kleuren om echte herfstbladeren te krijgen.

Stap 3: Neem nu het sponsje en de lijm. Doe hetzelfde als met de verf, maar dan dep je de lijm op het midden van de blaadjes. Doe dit per blaadje en strooi er dan gouden glitter overheen.

Stap 4: Knip alle blaadjes netjes uit en teken de nerven en lijntjes er met een zwarte stift op. Nu ben je klaar!

De blaadjes zien er best wel echt uit, al zeg ik het zelf. Je kunt hier ook alle kanten mee op! Maak er gaatjes in om er een slinger van te maken, leg ze voor de sier op je nachtkastje, en weet ik veel wat nog meer. Je kunt er zelfs nog mini-versies van maken en deze op een foto-lijstje plakken voor een echt herfst-lijstje.

Nadat ik al deze DIY's had gemaakt, heb ik ze samen gezet op mijn kast/dressoir. Zo ziet het er nu uit:

Superleuk toch? Ik heb laatst ook nog een nep-vleermuis van mijn vader gekregen, en nu is mijn halloween-hoekje helemaal compleet!

Ik hoop dat jullie deze DIY's een beetje leuk vonden en ik zou het superleuk vinden als jullie ze ook zouden proberen! Als je er één of meerdere hebt gemaakt, laat het mij dan zien op twitter of instagram!

Twitter: Link mij @nails_and_cakes of #nailsandcakesdiy

Instagram: Link mij @nails.and.cakes of #nailsandcakesdiy

Ik zou het echt supergaaf vinden om jullie recreaties te zien!

 

Zie jullie snel!

xoxo,

Sanne

Reacties

canada goose men

canada goose men 02-12-2014

canada goose parka

canada goose parka 02-12-2014

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety