It's a Christmas Miracle #2 ~ Winter nailart

15-12-2014 00:00

Hoi allemaal!

Ik ben weer terug van weggeweest! Ik had het vorige week gigantisch druk met toetsen en huiswerk en natuurlijk de schoolactie van afgelopen vrijdag. Ik vind het echt VERSCHRIKKELIJK dat ik bijna twee weken later weer wat post. Maar goed, ik ben er weer! En de artikelen die ik voor afgelopen weken in de planning had krijgen jullie ergens in de komende week te zien. Ik heb namelijk allemaal leuke dingen voor jullie in petto, allemaal met het thema kerst natuurlijk!

 

Vandaag laat ik jullie een hele leuke kerst nailart zien. Hij kost niet heel veel tijd om te maken en ziet er heel schattig, maar ook heel mooi uit. Laten we snel beginnen!

 

Wat heb je nodig:

- Topcoat en basecoat

- Witte nagellak

- Zilveren nagellak

- Zwarte, oranje en rode nagellak of acrylverf

- (Make-up) sponsje

- Dun kwastje/satéprikker

 

Wat moet je doen:

Stap 1: Begin ALTIJD met een basecoat. Hiermee voorkom je dat je nagels geel worden. Lak nu al je nagels wit op één na. Ik heb gekozen voor mijn ringvinger. Lak deze nagel zilver.

Stap 2: Neem nu het sponsje en doe er wat zilveren nagellak op. Maak nu op alle witte nagels een ombré effect. Dip het sponsje op het puntje van de nagel en werk langzaam naar boven toe, zodat het lijkt alsof het zilver overloopt in het wit.

Stap 3: Op je zilveren nagel maak je twee bolletjes. Een teken je in het midden, direct tegen de rand van je nagel aan, en een iets kleinere er bovenop. Dit wordt je sneeuwpop.

Stap 4: Neem nu de zwarte, oranje en rode nagellak. Met een dun kwastje of satéprikker teken je met zwart een hoed op je sneeuwpop. Ook teken je met zwart stipjes voor de ogen, mond en de knopen op de buik. Met de oranje nagellak teken je zijn neus: de wortel. Met de rode nagellak (of een andere kleur die jij mooi vindt) teken je een sjaal. Doe dit door een soort halfrond randje te tekenen onder het hoofd en dan daaraan vast twee streepjes.

Stap 5: Doe op al je nagels een topcoat en je bent klaar!

Hieronder een pictorial

 

En dit is het resultaat:

Kortom, het is een hele simpele, maar leuke nailart met een echt winters gevoel. Ik kreeg er een aantal complimentjes over, en ik vind zelf ook dat het er superschattig uit ziet! 

Als jullie deze nail art ook gaan maken, vergeet mij dan geen foto te sturen! Dit kan via Twitter of Instagram, of zelfs via e-mail als je dat wilt. Ik wil graag jullie recreaties zien! Op Twitter en Instagram kun je ook de hashtags #nailsandcakes of #nailsandcakesiacm gebruiken! 

 

Ik hoop dat jullie hiermee wat inspiratie hebben gekregen voor winter nailarts. Ik zie jullie snel weer in de volgende IACM!

 

Ciao!

xoxo Sanne

 

De producten die ik heb gebruikt:

- Rimmel 703 White hot love (wit)

- HEMA 11 (zilver)

- MUA Pitch black (zwart)

- Catrice 03 Papa don't peach (oranje)

- OPI cute little vixen (rood)

- HEMA 10 Nail hardener longlasting basecoat

- HEMA 18 Topcoat gellook 

Reacties

leuk

.. 03-01-2015
Ik heb het ook bij mezelf en klasgenoten gedaan en het was zo mooi

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety