Studie tips

26-11-2014 22:00

Hoi allemaal!

 

Oké, jullie moeten even weten, ik ben geen kei in planningen maken enzovoorts, maar ik heb een paar tips voor het leren die mij hebben geholpen. Deze ga ik vandaag met jullie delen, in de hoop dat het jullie ook een beetje helpt!

 

Plannen

Ja, dit klinkt een beetje cliché, maar het helpt echt! Je moet alleen je eigen manier vinden om te plannen. In een toetsweek plan ik van een paar dagen van te voren elke dag wat ik ongeveer ga leren. Op de dag zelf plan ik, voordat ik begin, in hoe lang ik overal ongeveer over wil doen. Plan ook pauzes in! Je moet niet een paar uur achter elkaar bezig zijn, want dan raakt je concentratie weg. En als je iets hebt om naar uit te kijken werk je ook sneller!

Ik plan dit soort dingen altijd in een apart boekje of map. Op dit moment heb ik een grote map met allemaal tabbladen voor samenvattingen, en bij één tabblad heb ik allemaal planningen. 

 

Muziek

Ik vind het altijd fijn om muziek te luisteren bij het leren, maar dan niet muziek met tekst. Als het muziek met tekst is ga ik altijd mee zingen, zelfs als het de karaoke versie is. Daarom kies ik altijd voor videogame muziek, dit helpt ook om je te concentreren. Andere mensen vinden klassieke muziek fijn, maar ik videogamemuziek. Klik hier om naar mijn favoriete studiemuziek te gaan. Deze muziek bestaat uit meerder muziekstukken uit videogames achter elkaar geplakt, in totaal 2 uur lang. Als je een langere opname kiest hoef je tussendoor ook niet te switchen, dan wordt je ook niet daardoor afgeleid.

 

Werkplek

Het is het beste als je een eigen werkplek hebt, of een andere plek waar jij je goed kunt concentreren. Ik werk altijd aan mijn bureau of op mijn bed. Mijn kamer is dan ook altijd netjes opgeruimd, dan hoef ik me niet te storen aan dingen die op de vloer rondslingeren. De tip is dus: houd je werkplek netjes en georganiseerd.

Tijd

Soms heb je van die dagen dat je echt gigantisch veel huiswerk hebt en maar een uurtje om het te maken. Hiervan raak ik altijd enorm in de stress en lukt het nog slechter om alles af te krijgen. Probeer daarom je tijd efficiënt in te delen: eerst de belangrijkste dingen en probeer niet een uur lang alleen maar wiskunde te doen, maar wissel af. Doe bijvoorbeeld eerst 10 minuten nederlands, dan 20 minuten wiskunde en daarna weer 10 minuten engels, 10 minuutjes muziek, en sluit af met nog 15 minuten wiskunde. Hierdoor krijg je afwisseling en raakt je hoofd minder op hol, daar heb ik tenminste last van haha. Zo heb je ook dat je iets minder snel verveeld raakt van het leren.

 

Nou, dit waren mijn geweldige studietips! Ik weet dat ze niet veel voorstellen, maar dit zijn dingen die voor mij goed werken. Ik hoop dat jullie er misschien toch iéts aan hebben gehad.

 

Ciao! 

xoxo Sanne

Reacties

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety