Wattpad reviews

01-07-2014 20:00

Hallo allemaal!

 

Ja, ik weet het. Het is jáááren geleden sinds ik heb gepost. Dit haat ik zelf ook maar het kon écht niet anders! Ik had het de laatste tijd zo druk met school, dat ik gewoon bijna niks anders kon doen. Maar nu het vakantie is kan ik zoveel posten als ik wil yay! En over 3 dagen is het een hele speciale dag... haha.

 

Vandaag vertel ik wat over een paar boeken op Wattpad die ik heb gelezen. Even voor de mensen die Wattpad niet kennen: Het is een site (die ook een app heeft) waar mensen hun eigen verhalen op kunnen schrijven, die jij dus kunt lezen. Er zijn dan verschillende categorieën waar je uit kunt kiezen, dus er is voor iedereen wat wils. Als je een account aanmaakt kun je de boeken opslaan in je bibliotheek, waardoor je ze via de app ook kunt lezen zonder wifi, wat voor sommigen best handig is haha. Natuurlijk kun je zelf ook een verhaal schrijven, voor de creatieve mensen onder ons.

 

Ik heb voor jullie 5 Nederlandse verhalen uitgekozen in 5 verschillende genres. Ik heb deze boeken gewoon random uit de lijst geplukt, dus het kan best zijn dat je een negatieve review krijgt. You’ll never know.

 

De genres waar ik uit gekozen heb zijn: Romantiek, humor, fanfictie, fantasie en kortverhaal. Ik lees zelf altijd het liefste fantasie, dus het is nog de vraag hoe de andere genres me bevallen.

 

De reviews gaan als volgt: Eerst noem ik de naam van het boek, het genre enz., dan volgt de "achterkant" die de schrijvers er zelf bij hebben gezet en dan iets wat ik van het boek vindt. Ben je al nieuwsgierig? lees snel verder ;)

 

Sommige van deze verhalen zijn nog in de maak, dus het kan zijn dat het nog niet af is als je het gaat lezen.

Het moment dat ik het wist

Door: Lilliess

Categorie: Romantiek

Wanneer Faith hem ontmoet weet ze het... Hij is degene waarmee ze de rest van haar leven wil doorbrengen. Helaas is dit niet zo makkelijk. Er staan namelijk continu obstakels in de weg en de jongen... Hij is nogal een bad boy

Review:

Ik houdt normaal niet zo van het genre romantiek, ik lees namelijk veel liever fantasie en fictie boeken, maar toen ik dit boek las was ik meteen verliefd! Het is zoooooooo romantisch en lief en zo leuk geschreven! Het was eigenlijk mijn bedoeling de 5 boeken voor dit artikel te lezen en dan te schrijven, maar dit boek was zo leuk dat ik dat even achterwege liet en meteen het vervolg ging lezen haha. Dit is echt een aanrader voor de mensen die gek zijn op zwijmel verhalen!

 

The big bad jerk

Door: Loesjeh

Categorie: Humor

Lou moet naar een nieuwe school, helemaal naar California. Maar op de eerste dag maakt ze de populairste jongen van de school, Viktor, (die ook parttime een player en fulltime een jerk is) boos. Hij is de King van de school, als je met hem ruzie maakt, ben je voor de rest van je schoolcarrière gepest. Meteen blijkt al dat ze elkaar niet kunnen uitstaan. Doordat ze de zus van een vriend van hem per ongeluk van school heeft gepest (lees: de Icequeen pestte haar, maar ze liet haar per ongeluk een enorm gênante sprong maken) wil hij haar maar niet met rust laten. Dan is er nog Roy, ook wel de badboy van hun concurrerende school genoemd. Hij is vastbesloten om haar te verleiden. Maar Viktor wil daar een stokje voor steken.

Review:

Dit verhaal is zo leuk! Het is echt supergrappig en echt geweldig geschreven. Dit is sowieso een aanrader! Hoe verder je in het boek komt hoe romantischer het wordt en hoe betere vriendinnen je met Lou wordt, want ja, ze is echt geniaal! 

 

Bad

Door: Lizziix

Categorie: Fanfictie

Geluk bij een ongeluk. Jessica is een meisje van 19. Haar leven is een en al ellende tot dat..

Review:

De "achterkant" bij dit boek zei niet zo veel over het verhaal, dus ik wist niet zeker wat ik ervan moest verwachten. Ik ben nog niet erg ver gekomen in het verhaal, maar het is echt geweldig geschreven! Heel duidelijk en gewoon goed Nederlands. Het verhaal is ook echt goed! Een sterke verhaallijn en leuke karakters. Het is niet serieus een fanfic, want meestal (bij een 1D fanfic) gaat het ook echt over de band. Dit is een zelfverzonnen verhaal waarin sommige karakters de naam en uiterlijk van de bandleden hebben. Stiekem vind ik dat nog leuker haha. Je gaat erg vlot door het boek heen, wat ik zelf heel fijn vind. Soms gaat het zelfs iets té vlot, waardoor je een beetje in de war raakt, maar als je dan verder leest snap je het allemaal weer.

 

The colour of my eyes

Door: skating-for-life

Categorie: Fantasie

Ik leefde mijn doodnormale leven in een doodnormale wereld samen met doodnormale mensen. Er was een probleempje: ik was niet doodnormaal. Mijn ogen vertelde me mijn hele leven lang dat ik anders was, niet normaal, niet menselijk. Ik heb mijn abnormale zelf altijd aangepast aan de wereld om me heen. Het wordt tijd om de rollen om te draaien.

Review:

Een heel mooi verhaal, ik vond sommige dingen een beetje weg hebben van de film Monsters University. Het is erg spannend geschreven, en er komen veel stukken met actie in voor. Het leest heel vlot en is heel duidelijk. Ik had, door het verhaal op de ‘achterkant’, het boek heel anders voorgesteld, maar het pakt alleen maar beter uit. Je komt steeds meer te weten over de hoofdpersonen, dingen die je niet had verwacht. Dit is zeker een aanrader. Ik vind het echt een superleuk boek!

 

One shot

Door: Paresseuse

Categorie: Kortverhaal

Een verzameling van mijn one shots, die uiteenlopen van inschrijvingen voor schrijfwedstrijden tot korte inspiratiestukjes.

Review:

Er zitten leuke en heel creatieve verhalen tussen, ik snap dat het een kortverhaal is maar sommigen mogen nog wel iets langer. En natuurlijk: Meer verhalen! Ik wil er graag meer lezen! Ik kan niet wachten tot er een nieuwe bij komt, want ze zijn allemaal heel creatief en goed geschreven. Zelf ben ik niet zo'n fan van One Shots omdat ik liever veel dieper op een verhaal in ga, wat natuurlijk niet zo makkelijk is bij een verhaal van 1 hoofdstuk, daarom kan ik er verder ook niet zoveel over zeggen.

 

Verder lees ik natuurlijk nog veel meer boeken. Hieronder staan er kort nog een paar waarvan ik vind dat je die écht moet lezen!

- Princess in disguise door: POtaTOfreak98 || Echt een superleuk boek, met nog wat romantiek erin! Engels

- The balloon (a Dutch love story) door: Sarabookz || Wauw, ik ben echt verliefd op dit boek! Nederlands

- The dragon's heir door: SnowInParadise || Een van mijn lievelingsboeken op Wattpad! Engels

 

Stiekem hoop ik dat hierdoor meer mensen gaan lezen haha, maar dit zijn echte aanraders! Zelf vind ik Wattpad echt een fijne app en je kan boeken in alle soorten en maten vinden, en allemaal zelfgeschreven! Dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker!

 

Ik denk trouwens dat ik dit soort artikelen vaker ga doen! Het is heel leuk om gewoon random boeken te lezen, en aangezien het allemaal gratis is is het voor jullie ook makkelijker om iets van dit te lezen. Dus jullie kunnen meer van zulke artikelen verwachten! Natuurlijk niet snel, ik bedoel, dan moet ik weer 5 boeken lezen haha.

 

Ik hoop dat jullie dit een leuk "eerste" artikel vonden (na zo'n lange tijd) En ik spreek jullie snel weer! Waarschijnlijk nog sneller dan verwacht... 

 

Ciao!

xoxo Sanne

Reacties

Big Bad Jerk

Loesjeh 03-07-2014
Whaw, bedankt om dit op je blog te zetten! Ik vind het echt superraar om te weten dat mensen mijn crap echt graag lezen en zoveel dan nog! ;O
Bedankt voor je commentaar, ik ben blij dat je het een mooi boek vind en dat je ervan geniet. ;D
xoxo

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety