What's on my iPhone

20-01-2015 19:42

Hoi allemaal!

 

Een paar weken geleden heb ik, eindelijk, een nieuwe mobiel gekocht. Ik liep al anderhalf jaar met een Samsung Galaxy Fame, en hij liep de hele tijd vast en was super langzaam. Ik was dus echt toe aan een nieuwe mobiel, en je raadt het al: dat is een iPhone! Ik heb een tweedehands iPhone 4s gekocht. Natuurlijk heb ik meteen de apps gedownload die ik het vaakst gebruik en langzamerhand zijn daar wat nieuwe apps bij gekomen. Vandaag laat ik jullie deze apps zien! 

 

Ik heb geprobeerd mijn mobiel een beetje logisch in te delen. Op de eerste pagina staan de apps die ik het meest gebruik, op de tweede die ik daarna het meest gebruik, enzovoorts. Op de laatste pagina staat een mapje met apps die ik helemaal niet gebruik. Laten we beginnen met de eerste pagina!

 

- App Store: De standaard app die op elk Apple device zit. Tja, hoe kom ik anders aan mijn apps, haha.

- Analytics: Dit is de Google Analytics app. Mijn blog is hieraan verbonden en hiermee kan ik bekijken hoeveel mensen op mijn blog kijken, waar ze vandaan komen, enzovoorts.

- Bloglovin': Via deze app volg ik al mijn favoriete blogs. Zo heb je makkelijk alle nieuwe artikelen bij de hand en blijf je up to date over deze blogs. Wil je up to date blijven over Nails and Cakes? Klik dan hier en volg mij ook op Bloglovin'! 

- Camera: Natuurlijk zit er een standaard camera op mijn mobiel! Ik gebruik hem dan ook vaak.

- Facebook: Zoals vele anderen heb ik ook Facebook. Ik doe er alleen niet veel mee.

- Instagram: Hier ligt mijn grootste verslaving! Ik kan echt úren lang door de vele accounts scrollen, alle nieuwe foto's bekijken, nieuwe mensen vinden om te volgen, en natuurlijk zelf foto's posten! Ik ben echt gek op deze app! Misschien iets té gek, aangezien ik zes verschillende accounts heb....

- Instellingen: Eigenlijk heb ik geen idee waarom mijn instellingen op de beginpagina staan, aangezien ik ze niet zo heel vaak gebruik, maar goed. Weer iets standaards op mijn mobiel!

- Kik: Omdat ik zo veel op Instagram zit ontmoet ik veel mensen via het internet. Als ik meer met deze mensen wil praten, wil ik niet meteen mijn telefoon nummer geven. Daarom is Kik makkelijk! Je kunt foto's delen, video's delen, samen spelletjes doen, en zo veel praten als je wilt! Zonder dat iemand je nummer hoeft te weten.

- Snapchat: Wie houdt er nou niet van awkward foto's delen? Ik stuur er nog redelijk veel naar mijn vriendinnen, en ik wil natuurlijk niet dat ze die kunnen bewaren. Snapchat blijft daarom leuk!

- Tumblr: Ja, ook ik heb Tumblr. Ik gebruik het vaak om inspiratie voor foto's te vinden enzovoorts. Er staan zó veel mooie afbeeldingen op, je raakt gewoon niet uitgekeken!

- Twitter: Tja, hier valt weinig over uit te leggen, haha! Ik heb ook meerdere Twitter accounts, al zit ik er niet zo veel op.

- Wattpad: Op Wattpad kunnen mensen hun eigen boeken schrijven. Je vindt er ALLES! Comedy, horror, fanfictions, echt alles! Ik vind het vooral leuk omdat het gewoon mensen zoals jij zijn, met een creatieve geest. Ik volg heel wat verhalen, en ze zijn allemaal zó mooi! 

Op deze pagina staan de apps die ik regelmatig gebruik, maar niet super vaak. Ik zal beginnen bij de eerste apps op deze pagina en laat daarna de mapjes zien.

- Meta: Dit is mijn magister app waar ik mijn huiswerk, cijfers en rooster kan bekijken. Altijd handig natuurlijk.

- Mijn simyo: Ik heb een telefoon abbonnement bij Simyo, wat onderdeel is van KPN. Via hun app kan ik bijhouden hoeveel sms-jes ik in de maand verstuur enz.

- Mini: Oftewel, miniinthebox.com. Laatst heb ik op deze site een bestelling gedaan, en toen heb ik de app gedownload om te kijken hoe het met mijn bestelling staat. Deze gaat er binnenkort weer af.

- Plant nanny: Al jaren lang heb ik het probleem dat ik niet zo veel drink. Water drink ik al helemaal niet, want dit lust ik niet. Dit is natuurlijk niet gezond voor me, dus om bij te houden hoeveel ik drink op een dag en om me aan te moedigen om meer te drinken, heb ik Plant Nanny gedownload. Hierbij heb je een super schattig plantje, en telkens als je wat hebt gedronken kun je water geven aan je plantje, om zo te voorkomen dat hij dood gaat. De app berekent ook hoeveel water je per dag moet drinken. Super handig!

- Skype: Ik skype regelmatig met mijn vrienden, maar de laptop is niet altijd beschikbaar. Op mijn mobiel vind ik het handig dat ik makkelijk kan chatten en videobellen!

- Spotify: Ach, wie heeft er nou geen Spotify? Ik vind het een super handige app en ik heb al mijn favoriete muziek binnen hand bereik. Ik word alleen helemaal gek van het feit dat je op shuffle móet en je geen nummers kunt overslaan, enz. Eigenlijk is deze app alleen leuk als je een premiumaccount hebt.

- Ziggo tv: Ziggo heeft al een tijdje deze app: als je thuis bent kun je tv kijken op je mobiel. Heel handig, maar ik heb het nog niet echt gebruikt.

- 9gag: Deze supergrappige app is bedoelt voor mensen om grappige plaatjes en memes te delen. Ik heb deze app al heel lang, en als ik me verveel scroll ik even door de plaatjes.

- 9chat: Deze app hoort eigenlijk bij 9gag. Je kunt hier chatten met alle mensen op 9gag. Ik vind het altijd leuk om met mensen van over de hele wereld te praten, en ik heb zo al best veel vrienden gemaakt.

- Off Switch: Aangezien ik een lichte (laten we zeggen: grote) mobiel verslaving heb, is deze app heel handig voor mij. Je maakt een soort afspraak met Off Switch dat je je mobiel voor een bepaalde tijd niet gebruikt. Hoe lang dit is kun je zelf instellen. Zodra je de afspraak niet red maakt Off Switch een stomme opmerking, waardoor je beter je best gaat doen om de afspraak aan te houden. Het klinkt misschien raar, maar het werkt voor mij.

- Zedge: Op zoek naar leuke ringtones en achtergronden? Die vind je hier! Ik vind het ook gewoon grappig om langs alle geluidjes te gaan en ze omstebeurten af te spelen...

 

Nu de mapjes van pagina twee!

In het mapje Fotografie bewaar ik apps die ik gebruik om foto's te bewerken.

- Aviary: Deze app gebruik ik vooral als ik een foto helemaal wazig wil maken voor op de achtergrond, of juist als ik hem scherper wil maken of de belichting beter. 

- Instasize: Niet alle foto's die ik op Instagram zet zijn vierkant, dus deze app gebruik ik om een witte rand eromheen te maken. 

- Splitpic: Hiermee kun je een soort collage van twee foto's maken en deze mooi in elkaar over laten lopen. Deze gebruik ik niet heel vaak.

- VSCOcam: Voor mooie effecten en filters over mijn foto's gebruik ik deze app. De filters van, bijvoorbeeld, Instagram zelf zijn niet heel mooi, dus dan is VSCOcam heel handig.

- Fontcandy: Als ik tekst over mijn foto's wil, gebruik ik fontcandy. Hiermee kun je heel veel verschillende lettertypes, in allerlei kleurtjes, op allerlei verschillende manieren. Heel handig! Alleen zetten ze een watermerk op de foto en kun je alleen vierkante foto's of rechtopstaande foto's. Ik gebruik voor liggende foto's daarom eerst Instasize en dan Fontcandy. Daarna snijd ik de foto bij, zodat de witte randen eraf zijn en dan heb je ook geen last meer van het watermerk! 

 

Dan hebben we het mapje Games. Als ik me verveel speel ik graag onzinnige spelletjes.

- Jelly Splash: Dit spelletje speel je via Facebook, en ik blijf hem leuk vinden!

- Platypus Evolution: Deze is voor als ik me écht verveel. Je moet vogelbekdieren samenvoegen om zo grotere vogelbekdieren te krijgen. Alleen voor verveelmomentjes dus.

- Temple run 2: Oké, dit is een beetje mijn guilty pleasure. Ik speel dit namelijk heel vaak, haha. Het blijft gewoon leuk!

- Magic Piano: Voor de mensen die niet écht piano kunnen spelen (zoals ik) bestaat deze app, om alsnog de leukste liedjes te kunnen spelen. Zeker een aanrader!

- Twodots: Dit werkt eigenlijk bijna hetzelfde als Jelly Splash, maar heeft een strakker uiterlijk en minder mensen spelen het.

- Sing!: Dit is een karaoke spel, alleen kom ik maar niet verder omdat ik niet genoeg muntjes heb om nieuwe nummers te kopen... Ik vind het niet echt een leuk spel, en ik heb geen idee waarom het nogo p mijn mobiel staat.

- Cooking fever: Stiekem ben ik gek op deze stomme spelletjes. Gewoon hamburgers bakken binnen de tijd, simpeler kan niet.

- Song duel: In dit spelletje krijg je vijf nummers te horen en dan moet je raden door wie het nummer is opgevoerd enz. Je kunt spelen tegen mensen over de hele wereld. Het is alleen irritant dat het via Facebook gaat, want nu krijg ik op Facebook de hele tijd meldingen van vreemde mensen op dit spel...

 

Nu pagina drie! Dit zijn standaard dingen op een iPhone, die ik dus niet kan verwijderen.

- Agenda

- Calculator

- Facetime

- Foto's

- Herinneringen

- Mail

- Notities

- Video's

- Youtube: Deze heb ik dan weer wel zelf gedownload, omdat ik het irritant vind om de hele tijd naar Safari te moeten en dan naar youtube.com. De app is veel makkelijker.

En op de laatste pagina weer alleen standaard apps. Deze ga ik niet allemaal opnoemen, want hier hebben jullie niet veel aan!

En op de laatste pagina heb ik het mapje 'Onnodig' met apps die ik helemaal nooit gebruik. Van sommigen weet ik niet eens wat ze inhouden. Ik ga daarom ook niet alle apps opnoemen uit dit mapje, haha.

Nou, ik hoop dat jullie dit een béétje interessant vonden om te lezen. Misschien heb je hierdoor weer wat handige apps gevonden! :)

Ciao!

xoxo Sanne

Reacties

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht

Hallo! Ik ben Sanne en dit is mijn blog waar ik twee keer per week post over Nail art, Fashion, Beauty, Lifestyle, Cupcakes en nog veel meer! Veel leesplezier!

BlogSociety